Listopad, prosinec 2014 - komunikace se zahraničními partnery – hodnocení uskutečněných stáži v běžícím programu LdV a příprava nových stáží pro program ERASMUS +
Únor 2015 - motivační schůzka pro studenty a učitele - představení poslání a možností v programu ERASMUS +
Březen 2015 - podání projektové přihlášky
Červen 2015 – předpokládané schválení projektu – informativní schůzka se studenty a učiteli, představení plánovaných aktivit projektu - první výběrové řízení kandidátů stáže. Prezentace budoucích stáží v tisku a na webu školy
Červenec 2015 – příprava předsmluvní dokumentace a uzavření smlouvy s DZS Praha
Září 2015 - organizační a materiální zabezpečení prvních stáží
Říjen 2015 – výběr účastníků stáže a náhradníků pro 1. běh stáží
Listopad 2015 – zahájení jazykové, kulturní, odborné a psychologické přípravy stážistů
Leden 2016 – příprava dokumentů Learning Agreement, zavedení stáží a stážistů do Databáze mobility, příprava „Smlouvy o odborné stáži“ – 1. běh
Únor 2016 - 1. běh stáží studentů do Rakouska
Březen 2016 – 1. běh stáží, Lucemburska a Francie
Duben 2016 - evaluace 1. etapy projektu a případné evaluační návštěvy v partnerských organizacích, zprávy účastníků, finanční vyhodnocení - zpráva - 1. běh, prezentace uskutečněných stáží v tisku, na nástěnkách školy, na webu školy
Květen 2016 – výběr studentů – stážistů pro 2. běh stáží (včetně náhradníků)
Červen 2016 – zahájení kulturní, odborné, psychologické a jazykové přípravy studentů – 2. běh
Záři 2016 - příprava dokumentů Learning Agreement, zavedení stáží a stážistů do Databáze mobility, příprava „Smlouvy o odborné stáži“ – 2. běh
Říjen 2016 – 2. běh stáží studentů do Lucemburska a Francie
Listopad 2016 - vyhodnocení ukončených stáží, zpracování zpráv účastníků v Databázi mobility, finanční vyhodnocení projektu, prezentace stáží na webu, v tisku, porovnání jednotlivých běhů
Únor 2017 – realizace stáže v Rakousku – 2. běh
Březen - duben 2017 - vyhodnocení celého projektu, vypracování závěrečné zprávy, kontrola vyúčtování nákladů, bude provedena prezentace výsledků projektu směrem ke zřizovateli, v regionálním tisku, na školní nástěnce a webových stránkách školy.
Škola chce zapojením žáků do programu Erasmus + těmto žákům umožnit získání mimořádných odborných dovedností a zkušeností. Současná společnost klade stále vyšší nároky na profesní schopnosti a celoživotní vzdělávání, bude našim cílem vést žáky k osvojení profesních, jazykových i sociálních kompetencí a dosažení srovnatelné odborné kvality se zeměmi EU.
Chceme, aby naši žáci rozvíjeli praktické dovednosti nejen v rámci regionu a ČR, ale klademe důraz na získání odborných dovedností také v zemích EU. Našim cílem je vybavit žáky zkušeností z evropských stáží tak, aby se lépe uplatnili na trhu práce v České republice, nebo i v zahraničí.
Naši snahou je také ověřit, zda budou schopni pracovat v cizojazyčném prostředí, čímž si mohou zvýšit svou sebedůvěru, samostatnost a osobní prestiž.
Každý z účastníků projektu obdrží certifikát Europass Mobility, potvrzený hostitelskou organizací. Během pobytu budou žáci plnit úkoly zadané partnerskými organizacemi, budou si vést záznamy a nové odborné i mezikulturní poznatky do deníku stáže.
Ke zvýšení kvality mezinárodních mobilit chceme využít ECVET - Evropský systém kreditů pro odborné vzdělávání a přípravu, který jasně definuje obsah stáží pro všechny partnery i zaměstnavatele. Cílem pro další období je připravit hodnotící dotazníky v českém a anglickém jazyce (případně německém jazyce). Základním cílem je usnadnit uznávání výsledků učení za účelem získání kvalifikace v rámci mobility.
V závěru každé stáže bude provedeno hodnocení stážistů pro Europass-mobility a ECVET.
UČITELÉ: mobilita pracovníků
Termín: 14. 2. 2016 – 21. 2. 2016 (jarní prázdniny)
Místo stáže: Dublin, Irsko
Partnerská instituce: SWAN Training Institute, Dublin, Ireland, www.selt.ie
Cílovou skupinou je 15 zaměstnanců s různou aprobací předmětů, které spojují tyto profesní znaky a zájmy:
a) vyučují předměty, které významně ovlivňují úroveň odborné přípravy absolventů naší školy;
b) hodlají více používat moderní informační technologie ve výuce, a to jak na úrovni specializovaného softwaru, tak na úrovni didaktických pomůcek (elektronická tabule, dataprojektory, datová uložiště);
c) jsou připraveni pro výuku (a domácí přípravu žáků) používat e-learningové možnosti (např. LMS Moodle či Google Classroom);
d) jsou ochotni přijímat nové poznatky a učit se od kolegů v cizí zemi.
Cílem projektu je zlepšování schopností učitelů využívat moderní didaktické pomůcky, které nabízí současné informační technologie a dále získání nové odborné erudice v oboru IT. Při pobytu v Irsku účastníci navštíví několik různě zaměřených institucí, seznámí se s interaktivní výukou (používání elektronické tabule, dataprojektorů atd.) a s e-learningem, využívaným mj. jako prostředek pro domácí přípravu studentů. Stážisté absolvují též návštěvy vzdělávacích center (např. centrum dalšího vzdělávání učitelů a center vzdělávání dospělých).
Specifické cíle projektu se zřetelem na výše uvedené potřeby lze shrnout do těchto oblastí:
- porovnání výukové metodiky na naší škole se stavem, který existuje v systému irského veřejného středního školství;
- možnost srovnání vzdělávacího systému ČR a Irska, stejně jako srovnání školních vzdělávacích programů;
- získání nových přístupů a nové inspirace pro lepší využití IT ve výuce;
- získání poznatků z využití e-learningu v denním studiu a též jeho uplatnění ve studiu distančním, případně pro systém celoživotního vzdělávání dospělých;
- hodnotící besedy s irskými učiteli;
- načerpání poznatků z praxe;
- propojení školního vzdělávání s praktickou realitou ve firmách.