Energetické úspory v Obchodní akademii a SOŠ logistické v Opavě
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií - Fondem soudržnosti v rámci Operačního programu Životní prostředí.
Předmětem podpory je instalace vzduchotechniky pro zajištění větrání učeben se zpětným získáváním tepla. Realizací projektu dojde ke snížení energetické náročnosti budovy.
Aktualizovali jsme Pedagogicko-organizační opatření, které obsahuje důležité termíny pro žáky, rodiče i učitele. Mrkněte -> O škole -> Dokumenty -> Termíny
Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková organizace, dále jen „OA a SOŠL Opava", IČO: 47813083 jako správce osobních údajů (dále jen „správce“) v souladu s ustanovením čl. 13 a následujících Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „obecné nařízení o ochraně osobních údajů“), informuje o základních zásadách a principech na základě kterých zpracovává osobní údaje.
Osobní údaje OA a SOŠL Opava, zpracovává pouze po nezbytnou dobu, která je individuální pro jednotlivé účely zpracování.
Informace o zpracování osobních údajů, jejich účelech, kategoriích subjektů údajů a době jejich uchování:
kategorie subjektů údajů:
zaměstnanci
klienti / zákazníci
jiné osoby: zmocněnci, rodinní příslušníci, zájemci o vzdělání, žadatelé / stěžovatelé, dodavatelé, odběratelé, smluvní partneři
kategorie osobních údajů:
jméno
příjmení
titul
rodné číslo
datum narození
místo narození
vzdělání
email
telefon
adresa
podpis
zdravotní stav
obrazový záznam z kamerového systému
bankovní spojení
číslo OP / CP
RFID
bankovní spojení
podpis
bezúhonnost
mzdové údaje
účel zpracování:
plnění právní povinnosti spojené s činností zařízení. Zpracování je nezbytné z důvodu významného veřejného zájmu
plnění pracovní smlouvy a zejména plnění právní povinnosti dle zákona č. 262/2006 – zákoník práce, zákona č. 586/1992 o daních z příjmů, zákona č. 48/1997 o veřejném zdravotním pojištění, zákona č. 589/1992 o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a dalších závazných norem
doba zpracování: až 50 let podle dílčího scénáře v souladu se spisovým a skartačním řádem
Pokud OA a SOŠL Opava zpracovává Vaše osobní údaje, máte právo:
požadovat od OA a SOŠL Opava informaci o zpracování Vašich osobních údajů
požadovat umožnění přístupu k Vašim osobním údajům zpracovávaných OA a SOŠL Opava
požadovat opravu nepřesných osobních údajů (pokud se domníváte, že Vaše osobní údaje zpracovávané OA a SOŠL Opava jsou nepřesné)
požadovat vymazání Vašich osobních údajů zpracovávaných OA a SOŠL Opava, popřípadě požadovat omezení jejich zpracování v souladu s příslušným právním základem pro zpracování osobních údajů
vznést námitku proti zpracování osobních údajů OA a SOŠL Opava
požadovat přenositelnost osobních údajů, které jste poskytl (poskytla) OA a SOŠL Opava,
podat stížnost dozorovému orgánu
Pokud je zpracování Vašich osobních údajů podmíněno Vašim předchozím souhlasem se zpracováním, máte právo souhlas odvolat. Tím však není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.
Výkon funkce pověřence pro ochranu osobních údajů provádí tým externích pověřenců společnosti I3 Consultants s.r.o., IČO: 27921344, se sídlem K Trninám 945/34, 163 00 Praha. Hlavní kontakt a odpovědná osoba za výše jmenovanou společnost je Ing. Radek Fischer, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., telefon: +420 606 712 204.
Hledáme na částečný úvazek učitele/učitelku pro výuku předmětu Praxe v oblasti dopravy, logistiky a spedice vyučovaném ve studijním oboru Provoz a ekonomika dopravy. Částečný úvazek je v rozsahu 6 vyučovacích hodin týdně.
Požadavky:
ukončené pětileté vysokoškolské vzdělání (Mgr.,Ing.),
pedagogické minimum,
praxe na dopravní, logistické nebo spediční pozici min. 5 let
Nástup možný od 1. 2. 2018
Životopisy zasílejte na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Bližší informace podá ředitel školy Ing. Petr Kyjovský, 553 759 183
Obchodní akademie, Opava, příspěvková organizace, je zřízena Moravskoslezským krajem, 28. října 117, 702 18 Ostrava,IČ: 70890692, č. j. ZL/186/2001 ze dne 20. prosince 2001 a zařazena do sítě škol, předškolních zařízení a školských zařízení rozhodnutím MŠMT ČR pod č. j. 28 481/2003-21 ze dne 22.1. 2004. Úplné znění zřizovací listiny ke dni 1.1.2006 vydáno zastupitelstvem kraje usnesením č. 6/416/1 ze dne 29. září 2005. Střední škola je pod výše uvedeným názvem zapsána ve školském rejstříku Rozhodnutím MŠMT Praha Č.j. 34 266/05-21 ze dne 24.2.2006 s účinností od 24.2.2006. Nejvyšší povolený počet žáků ve škole je 590. Postavení a působnost upravuje zejména zákon č .561/2004Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), zákon č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a zřizovací listina.
Organizace vykonává činnost střední školy ve smyslu ustanovení zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
Statutárním orgánem organizace je ředitel, jmenovaný radou kraje po předchozím souhlasu Ministerstva školství,mládeže a tělovýchovy. Ředitel jedná jménem organizace samostatně. Je odpovědný radě kraje za činnost organizace. Při své činnosti je povinen postupovat v souladu s platnými právními předpisy, správními předpisy kraje a jeho vnitřními organizačními předpisy. Ředitel školy jmenoval svého statutárního zástupce, který jej zastupuje v době nepřítomnosti v plném rozsahu. Statutárním zástupcem je RNDr. Zdeněk Binar.
Rada kraje projednala na své schůzi dne 15. srpna 2002 návrh personálního opatření a svým usnesením č. 21/1170 jmenovala Ing. Petra Kyjovského podle ustanovení § 59 odst.1 písm. I) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, a v souladu s ustanovením § 17 odst. 3 zákona 564/1990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství, ve znění pozdějších předpisů do funkce ředitele Obchodní akademie a Obchodní akademie pro zrakově postiženou mládež, Opava, Hany Kvapilové 20 s účinností od 1. září 2002 včetně. Od 1.1.2006 je název školy Obchodní akademie, Opava, příspěvková organizace. Od 1.1.2012 je název školy Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková organizace.
Jména a příjmení pracovníků školy určených k poskytování informací: RNDr. Zdeněk Binar, statutární zástupce ředitele, tel. 553 759 185, e-mail: zdenek.binar(zavináč)oa-opava.cz Jméno a příjmení pracovníka pověřeného přijímáním žádostí či stížností, návrhů, podnětů či jiných dožádání a vydávajícího rozhodnutí: Šárka Fišerová, sekretářka školy, tel. 553 759 160, e-mail: office(zavináč)oa-opava.cz
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně (osobně či telefonicky) nebo písemně (doporučenou poštou, osobně i jiným způsobem, faxem, elektronickou poštou nebo na jiném nosiči dat).
Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace ve smyslu čl. 2 odst. 5, může zástupce povinné osoby místo požadované informace sdělit jen údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. V případě ústní žádosti tak učiní neprodleně, v případě písemné žádosti nejpozději do 7 dnů ode dne doručení žádosti. Pokud žadatel trvá na přímém poskytnutí informace, musí mu být poskytnuta.
Není-li žádost vyřízena ústně v souladu s čl. 9, poskytne se požadovaná informace písemně, nahlédnutím do spisu (vč. možnosti pořízeni kopie) nebo na paměťových médiích.
Místo, lhůta a způsob, kde lze podat opravný prostředek proti rozhodnutí povinného subjektu, a to včetně výslovného uvedení požadavků, které jsou v této souvislosti kladeny na žadatele, jakož i popis postupů a pravidel, která je třeba dodržovat při těchto činnostech, a název příslušného formuláře a způsob a místo, kde lze takový formulář získat
Údaje, proti kterým rozhodnutím ředitele školy je přípustné odvolání. Odvolání je přípustné: Proti rozhodnutím ředitele školy ve smyslu ustanovení zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Odvolání se podává prostřednictvím školy. Bližší postup je stanoven zákonem č. 500/2004 Sb. Správní řád
Bližší informace, pokyny příp. formuláře lze obdržet na sekretariátu školy.
Žádosti o poskytnutí informace dle § 13 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, se podávají písemně poštou na adresu školy nebo na sekretariátu školy.
Ústně lze podat žádost:
telefonicky
osobně na sekretariátu
Písemně lze podat žádost:
poštou (k rukám ředitele)
předáním písemné žádosti na sekretariátu školy na formuláři žádosti o poskytnutí informace (k dispozici na sekretariátu)
Elektronickou poštou lze podat žádost:
zasláním písemné žádosti na e-mail: office(zavináč)oa-opava.cz
Příjem stížností, žádostí a dalších podání:
stížnosti, žádosti a podněty se podávají písemně poštou, na sekretariátu školy nebo ústně
škola vyřizuje stížnosti, žádosti a podněty podle Pravidel pro přijímání a vyřizování stížností ve lhůtě do 30-ti dnů ode dne následujícího po dni podání
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Zákon č. 562/2004 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím školského zákona. Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů. Nařízení vlády ČR č. 273/1992 Sb., o hmotném a finančním zabezpečení cizinců při studiu na středních zdravotnických školách a při dalším vzdělávání v institutech a zdravotnických zařízeních v působnosti Ministerstva zdravotnictví ČR. Nařízení vlády č. 689/2004 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání. Nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické, přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků. Vyhláška MŠ č. 140/1968 Sb., o pracovních úlevách a hospodářském zabezpečení studujících při zaměstnání, ve znění zákona č. 188/1988 Sb. a vyhlášky č. 197/1994 Sb. Vyhláška MŠ č. 61/1985 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, ve znění zákona č. 111/1998 Sb. a vyhlášky č. 234/2003 Sb. Vyhláška MŠMT č. 442/1991 Sb., o ukončování studia ve středních školách a učilištích, ve znění zákona č. 138/1995 Sb. a vyhlášek č. 235/2003 Sb. a č. 672/2004 Sb. Vyhláška MŠMT č. 183/1998 Sb., kterou se stanoví, které další studium, popřípadě výuka se pro účely státní sociální podpory a důchodového pojištění považuje za studium na středních nebo vysokých školách, ve znění vyhlášek č. 171/1999 Sb., č. 284/2001 Sb., č. 361/2002 Sb., č. 249/2003 Sb. a č. 467/2004 Sb. Vyhláška MZd č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti. Vyhláška MZd č. 108/2001 Sb., kterou se stanoví hygienické požadavky na prostory a provoz škol, předškolních zařízení a některých školských zařízení. Vyhláška MŠMT č. 524/2004 Sb., o akreditaci zařízení k provádění rekvalifikace uchazečů o zaměstnání a zájemců o zaměstnání. Vyhláška MŠMT č. 671/2004 Sb., kterou se stanoví podrobnosti o organizaci přijímacího řízení ke vzdělávání ve středních školách. Vyhláška MŠMT č. 12/2005 Sb., o podmínkách uznání rovnocennosti a nostrifikace vysvědčení vydaných zahraničními školami. Vyhláška MŠMT č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři. Vyhláška MŠMT č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy. Vyhláška MSMT č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku. Vyhláška MŠMT č. 17/2005 Sb., o podrobnějších podmínkách organizace České školní inspekce a výkonu inspekční činnosti. Vyhláška MŠMT č. 47/2005 Sb., o ukončování vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou a o ukončování vzdělávání v konzervatoři absolutoriem. Vyhláška MŠMT č. 55/2005 Sb., o podmínkách organizace a financování soutěží a přehlídek v zájmovém vzdělávání. Vyhláška MŠMT č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů. Vyhláška MŠMT č. 65/2005 Sb., kterou se stanoví členění krajských normativů, ukazatele rozhodné pro jejich stanovení, jednotky výkonu pro jednotlivé krajské normativy, vztah mezi ukazateli a jednotkami výkonu, ukazatele pro výpočet minimální úrovně krajských normativů a zásady pro jejich zvýšení a jejich zveřejnění (vyhláška o krajských normativech). Vyhláška MŠMT č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. Vyhláška MŠMT č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. Vyhláška MŠMT č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání. Vyhláška MŠMT č. 107/2005 Sb., o školním stravování. Vyhláška MŠMT č. 108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízeních a školských účelových zařízeních. Vyhláška MŠMT č. 223/2005 Sb., o některých dokladech o vzdělání. Vyhláška MŠMT č. 224/2005 Sb., kterou se zrušují některé vyhlášky v působnosti Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Vládní vyhláška č. 150/1958 Ú.I., o vyřizování stížností, oznámení a podnětů pracujících Zákon 500/2004 Sb., správní řád Zákon 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Zákon 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení) Zákon 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů Předpisy jsou k nahlédnutí na sekretariátu školy denně od 7.00 do 15.30 hod.
Novelou zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, je s účinností od 21. 2. 2017 příspěvkové organizaci stanovena povinnost sestavovat rozpočet a střednědobý výhled rozpočtu, které schvaluje její zřízovatel. Rozpočet příspěvkové organizace je plán výnosů a nákladů na kalendářní rok a střednědobý výhled rozpočtu je plán nákladů a výnosů na další dva roky následující po roce, na který je sestavován plán na kalendářní rok. Povinnost zveřejnit návrh rozpočtu/střednědobého výhledu rozpočtu a schválený rozpočet/střednědobý výhled rozpočtu je zajištěna zveřeněním na internetových stránkách zřizovatele https://www.msk.cz/cz/verejna_sprava/rozpocet-a-strednedoby-vyhled-rozpoctu-prispevkovych-organizaci-89095/.
Ekonomické a obchodní školství v Opavě existuje již od roku 1851, kdy byla zřízena Německá gremiální obchodní škola, která existovala jako samostatný ústav 43 let. Roku 1894 byla přejmenována na Slezskou obchodní školu. Vyučovacím jazykem však zůstala němčina. Od roku 1912 se vyučovalo česky a v roce 1920 vznikla Česká obchodní škola, jejíž rozvoj byl však přerušen okupací. Už před 2. světovou válkou plnila škola významnou vzdělávací funkci. Po roce 1945 se vystřídaly další názvy školy: hospodářská družstevní, střední ekonomická. Od roku 1990 se škola jmenovala Obchodní akademie a Obchodní škola, od roku 1996 Obchodní akademie a od roku 2000 nese název Obchodní akademie a Obchodní akademie pro zrakově postiženou mládež. V roce 1979 byla dokončena přístavba školy se šesti učebnami a v roce 1981 byla uvedena do provozu tělocvična, posléze vybudováno fitcentrum , dále bylo vyasfaltováno hřiště na školním dvoře. Dalšími investičními akcemi bylo zřízení bezbariérového přístupu do budovy včetně šikmé schodišťové plošiny a celková rekonstrukce plynové kotelny. Po roce 1989 byla zahájena postupná modernizace technického vybavení školy, jíž prošly všechny odborné učebny. Výrazné úpravy byly provedeny ve školní jídelně, byl otevřen bufet a studentský klub. Od roku 2003 i pro veřejnost funguje MEIS (Místní evropské informační středisko).
Rozvíjíme mezinárodní kontakty, spolupracujeme s celou řadou zahraničních škol podobného zaměření ( Francie, Dánsko, Rakousko, Lucembursko ). Škola se zapojila do mnoha projektů a získala granty v rámci různých programů. V těchto aktivitách chceme pokračovat i v budoucnosti.
V 80. letech byl zaveden studijní obor pro zrakově postiženou mládež, na druhé straně byly zrušeny obory Provoz a ekonomika spojů a Obchodní škola i dálkové studium a Jazyková škola. V 90. letech se délka denního studia prodloužila na 5 let, od roku 1996 je denní studium opět výhradně čtyřleté. Od školního roku 2003/2004 navíc v souladu s dlouhodobou vzdělávací koncepcí Moravskoslezského kraje rozšiřujeme nabídku studijních oborů (viz Informace o studiu).
Do 31. 12. 2011 se naše škola nazývala Obchodní akademie, Opava, příspěvková organizace. Dnem 1. 1. 2012 dochází ke sloučení se školou Střední škola poštovních a logistických služeb, Opava, příspěvková organizace a nový název školy je Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková organizace.
Domov mládeže je zařízením kolektivního typu, ve kterém jsou ubytováni studenti Obchodní akademie, středních odborných škol, středních odborných učilištích a vyšších odborných škol, chlapci i dívky.
Ubytování je zajištěno ve tří až pětilůžkových pokojích se sociálním zařízením na patrech budovy. Pokoje žáků jsou vybaveny novým studentským nábytkem. Domov mládeže je vybaven pro ubytování i využívání volného času a vytváří přirozené zázemí pro potřeby ubytovaných.
Kvalifikovaní pedagogičtí pracovníci zabezpečují výchovu, studijní dohled, možnost konzultace učiva a zájmové aktivity studentů.
V budově domova mládeže je k dispozici knihovna, klubovna s televizí a satelitním přijímačem, videopřehrávačem. Samozřejmostí je možnost připojení internetu na pokojích ZDARMA.
Ke sportovním účelům využíváme posilovnu, místnost pro stolní tenis, zahradu a hřiště sousední základní školy. Ubytovaným studentům umožňujeme návštěvy sportovních a kulturních akcí v době osobního volna. Snahou pedagogických pracovníků je motivovat studenty k účelnému využití volného času k rozvoji osobních zájmů i sebevzdělávání.
Cena za ubytování na jeden měsíc je 900,- Kč.
Pro ubytované studenty zajišťujeme i celodenní stravování ve školní jídelně VOŠ a HŠ Opava, Alšova 18, která je poblíž domova mládeže.
Ubytování se v domově mládeže hradí měsíčně trvalým příkazem k úhradě na účet: 200024365/0300. Variabilní symbol obdrží ubytovaný žák či student na začátku školního roku. Úhrada za ubytování musí být provedena nejpozději do desátého kalendářního dne v měsíci.
Cena za celodenní stravování je v současné době 90,- Kč na den.